Pokud kanibalismus hadů vede k vzniku draků? Je pak lidský cestou k nadčlověku?
Potřebuji nové tělo. A novou duši.
Protože mne blog.cz donutil k činu, tak teď probíhá velké rozmýšlení se, jestli se tady nakonec zveřejní povídky z archivního blogu. A tedy se původní oprašování rychlostí blížící se k nule buď zrychlí a nebo úplně zastaví.

Jste tu poprvé a máte problémy se orientovat? Snad pomůžu zde.


Děkuji za vyjádřenou podporu komentujicím. ;)



-

pátek 4. září 2015

Páteční sladká snídaně

aneb Ne, nestává se to tu blogem o zdravém životním stylu a hubnutí //  2 recepty

To už jsem vám asi říkala (opakuji to každému, když mám příležitost), jak jsem si vyléčila dost silné migrény tím, že jsem začala snídat vločky. A tak když jsem se dneska konečně rozhodla, že si zkusím udělat ty palačinky z vloček a jsou docela dobré, tak sem konečně hodím zase nějaký recept.
(Jako obvykle se omlouvám za fotky - stále nemám mobil, takže fotím na webku.)



Vločkové palačinky/lívance (porce - 3 střední lívance)

50 g jemných ovesných vloček (já používám s vlákninou)
50 ml mléka
1 vejce
1 lžička skořice
1 špetička soli do bílků
+ ovoce, případně jogurt


Vločky, skořici, žloutek a mléko zamícháme v misce a necháme odležet, dokud neuškleháme z bílku sníh, který do připravené směsi nakonec vmícháme. Poté na rozpálené pánvičce smažíme palačinky obvyklým způsobem. xD Jen těsto není úplně tekuté, takže je potřeba ho trochu rozetřít. Hotové palačinky dozdobíme tím, co máme rádi.

Poznámky:
1. Jak jsem říkala, mám problémy s cukrem (xD Jsem moc sladká od přírody, tak se nemůžu doslaďovat.), takže vůbec nesladím. Ovšem asi většina ostatních si může do těsta cukr případně přidat.
2. Osobně jsem pánvičku vytřela obalem od másla, ale nemusí to být. Ovšem nejspíše - pokud už nějaký tuk - bych spíše používala máslo než olej (olivový od toho držet co nejdále!).
3. Co se ozdoby týče - můžete to polít medem, dát tam jakékoliv ovoce nebo by to určitě bylo dobré s jogurtem/tvarohem... a nebo čokoládou~  


Vločková kaše (porce)

40-50 g ovesných vloček (záleží to na vás, jaké budou - osobně mám ráda obyčejné i jemné)
voda
50 ml mléko
1 jablko (nejlépe nějaký sladký druh, třeba ty zelené nakyslé se vůbec nehodí, nejlepší jsou takové ty obyčejné české a levné, ošklivé jablka jsou do vloček nejlepší ;))
1 lžička skořice
+ ovoce


Co se týká vločkové kaše, tak ji každý dělá jinak - takže tohle je můj recept, který jsem po více jak roku snídání téměř jen vločkové kaše si vypilovala tak, aby mi chutnal a byla jsem ho po ránu v polospánku schopná uvařit.

Nasypu do rendlíku vločky (od oka, ale pohybuje se to někde mezi 40 a 50 gramy), dám si do konvice vařit vodu a mezitím nakrájím jablko na drobno. Důvod, proč jablko nestrouhám, je, že se pak příliš promíchá s vločkami a vznikne z toho podle mne po vaření hmota bez chuti (ještě víc, když použijete jemné vločky). Přidám nakrájené jablko k vločkám a zaliju to horkou vodou - asi tolik, aby celý obsah rendlíku byl pod vodou. Promíchám a nechám vařit na mírném ohni.
Ve chvíli, kdy už se mi to začne "připalovat", protože vločky vsákly vodu, přidám mléko (zase podle oka, občas jen trošku, občas víc) a počkám, až to zavře i s mlékem. (Když přeženete vodu nebo mléko budete to muset vařit déle, ale nakonec se to do kašovité konzistence vyvaří.) Odstavím z ohně a vmíchám tam skořici.

Poznámky:
1. Někde jsem četla, že by každý měl rád vločkovou kaši na snídani, jen většina si ji neumí správně připravit. A souhlasím s tím alespoň z části, protože někdy udělám fakt skvělou a jindy je například moc řídká, což vážně není moc dobré.
2. Pro většinu lidí bude asi lepší, když si při vaření kaše do ní dají med - když člověk není zvyklý nesladit, tak mu to třeba o 100% vylepší její chuť.
3. Co se zdobení týče - osobně většinu dní jím vločkovou kaši holou bez čehokoliv. Ve sváteční dny si ji osladím banánem. Ale zase platí, že si na ni můžete dát jakékoliv ovoce. Třeba co mi chutnalo bylo, když jsem v průběhu vaření do ní dala strouhaný kokos.
4. Je ji lepší sníst ještě teplou, jak vystydne, stane se z ní taková kostka. xD


Tak... třeba někdo vyzkouší a bude mu chutnat. Takže přeji případně dobrou chuť!  

2 komentáře:

  1. Už jen z těch fotek se mi sbíhají sliny.

    OdpovědětVymazat
  2. Vločky jsou bájo... napadlo mě, jak jsem byla doma, dělala jsem si vločky s těmi sladkými melouny nebo s mangem i, protože jsem to nakoupila v akci, a bylo to taky dobré... xDD (Obzvlášť s tím mangem, to už bylo dost jeté, jak jsem ho koupila v akci, že už ho měli dlouho, takže bylo takové skvěle měkké a sladké :))

    OdpovědětVymazat