Pokud kanibalismus hadů vede k vzniku draků? Je pak lidský cestou k nadčlověku?
Potřebuji nové tělo. A novou duši.
Protože mne blog.cz donutil k činu, tak teď probíhá velké rozmýšlení se, jestli se tady nakonec zveřejní povídky z archivního blogu. A tedy se původní oprašování rychlostí blížící se k nule buď zrychlí a nebo úplně zastaví.

Jste tu poprvé a máte problémy se orientovat? Snad pomůžu zde.


Děkuji za vyjádřenou podporu komentujicím. ;)



-

středa 3. července 2013

Čas na pozdní snídani

...aneb Lívance a horká čokoláda





Včera jsem dostala chuť si udělat horkou čokoládu.
Nevím, jak to máte vy, ale já jsem málokdy s horkou čokoládou spokojená. Jsou tři místa, kde si ji můžete dát - v automatu, doma a v restauraci/kavárně.
V automatu - liší se automat od automatu, někdy je lepší, někdy horší. Ovšem na cestování v zimě se hodí. ;)
Doma - většinou použiváme nějaký prášek, kterého se musí dát tuna, aby to vůbec mělo nějakou chuť a stejně to nakonec buď chutná vodově nebo jako obyčejné kakao.
V restauraci/kavárně - buď je to dříve zmíněné kakao nebo naopak něco hustého, co se vlastně nedá pít a je to spíše pokrm (neříkám, že není dobrá, ale jakožto pitivo ji nemám ráda).

Tak jsem se rozhodla udělat vlastní, domácí... a ta má ani není tolik náročná na suroviny (tedy - neměla jsem suroviny, abych mohla udělat podle internetových receptů, tak jsem to ošidila ;)).

A na lívancový recept jsem náhodou narazila taky včera... a nebyl v něm ani kypřící prášek, ani droždí, tak mne svedl, abych si lívance udělala dneska. (A vůbec jsem netušila, že vařím oběd pro celou rodinu o.O!)

ČOKOLÁDA (1 šálek)

15 g čokolády - podle chuti, já použila obyčejnou milku, co jsem měla po ruce
1 lžíce cukru
1/2 lžíce kakaa (holandské, na vaření, neslazené), nemusí být, když se použije více čokolády
1 lžíce škrobu
100 ml vody
100 ml mléka
špetka skořice (nemusí být, dávám ji všude)
1 kapka rumové tresti (nemusí být)

Dáme si do vodní lázně rozpustit čokoládu (vodu v hrnci zahříváme a v ní máme menší misku, kde necháme rozpouštět čokoládu - kdyby někdo neznal pojem "vodní lázeň"... nemusíte ji brát do onsenu, i když by se jí tam určitě líbilo xD), mezitím v rendlíku svaříme vodu s cukrem a skořicí (začne to nepatrně houstnout a měnit strukturu - mám to z receptu na macarons -, necháme to chvíli vřít, asi po dobu, co se nám bude rozpouštět čokoláda ve vodní lázni). Občas obé promícháme. V hrníčku si smícháme škrob, kakao a mléko (nahrazuji tím kakaový pudink), pořádně to rozmícháme, aby tam nebyly hrudky, poté to přilijeme do vroucí cukerné (drsně já, to je existující slovo!) vody. Smícháme obé (mám ráda slovo obé) tekutiny a nakonec přelijeme k rozpuštěné čokoládě.
Mícháme; přikápneme (opravdu kapku, s takovými ochucovadly se musí zacházet decentně a střídmě) tresť, pokud chceme; mícháme dál... začne nám to houstnout, a když máme pocit, že to již nehoustne více nebo se nám hustota zamlouvá (ale slizovitý mimozemšťan z toho asi nebude :/ ), odstavíme.
A můžeme konzumovat!


Komentář:
Takhle čokoláda podle mne má ideální konzistenci. Je tekutá, ale ne vodová ani mléčná. Nechutná jako kakao.

pozn.1 Pokud přece jen byste chtěli čokoládu hustší, dejte do ní více škrobu (to asi nemusím říkat). Dvojlžičková vypadá takhle (hodně hustá podle mého, taková pudinková):


pozn2. Můžete ji dokořenit podle chuti, místo skořice dát chili nebo pepř... nebo na co máte chuť.


LÍVANCE (dvě až tři porce)
1/4 l podmáslí
100 g hladké nebo polohrubé mouky
1 lžíce cukru (pokud chceme, nemusí být)
1 vejce
špetka soli
2 špetky skořice (jak bylo řečeno výše, dávám ji všude, nemusí být)
olej na smažení

Z bílků se špetkou soli ušleháme tuhý sníh (sníh se hodí do všeho pečení dle mého). Žloutky, mouku, cukr, skořici a podmáslí vymixujeme dohromady, nakonec vmícháme opatrně sníh. Vznikne nám nadýchaná směs, hezky vzorovaná skořicí (možná skořici dávám jen proto, aby se mi těsto líbilo - chutné není, je kyselé.)
Rozehřejeme pánvičku s trochou oleje - podle chuti nebo pánvičky určete jeho množství (máme titanové pánvičky, je na nich možné dělat úplně bez oleje, ale pak nejsou tak dobré) - a dáváme na ni po lžíci těstíčka, čímž tvoříme lívanečky.


Osmažíme je dozlatova, spíše na mírnějším ohni, aby se propekly i vevnitř.
Jakmile je máme hotové, potřeme je tím, co nám chutná. (Já měla jen med, tak jsem je polila medem a stačilo to.)

Komentář:
Tyhle lívance jsou příjemně nadýchané, ale přijdou mi mírně nakyslé (to tím podmáslím), takže si skutečně vyžadují, aby byly něčím doplněny a nedají se jíst samotné. Ale jejich struktura je hezká a dělají se dobře. Vlastně... na to málo, co v nich je a jak je jejich příprava jednoduchá, jsou opravdu dobré ;)


9 komentářů:

  1. Úplně se vidím, jak se mi ta čokoláda nepodaří, až se o ni pokusím... huh... xDD¨
    Ale úplně bych si dala tvůj lívanec s čokoládou a banánem... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych si dala svůj lívanec s čokoládou a banánem.

      Vymazat
    2. Už jsem udělala čokoládu a byla skvělá! Moooc dobrá!

      Vymazat
  2. mňam, úplně bych si dal :)

    OdpovědětVymazat
  3. Děláš mi chutě a to od tebe není vůbec hezké XD

    OdpovědětVymazat
  4. Já sem sem neměla lézt. Neměla. Teď budu jen myslet na ty lívanečky. Recept se mi líbí, a jen co si koupím podmáslí, budu zase vařit a pálit si ruce. xD
    (scope)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem inspirovala a doufám, že si ho koupíš brzo, aby tě tak dlouze netrýznila chuť na lívance. ;)

      Vymazat