Pokud kanibalismus hadů vede k vzniku draků? Je pak lidský cestou k nadčlověku?
Potřebuji nové tělo. A novou duši.
Protože mne blog.cz donutil k činu, tak teď probíhá velké rozmýšlení se, jestli se tady nakonec zveřejní povídky z archivního blogu. A tedy se původní oprašování rychlostí blížící se k nule buď zrychlí a nebo úplně zastaví.

Jste tu poprvé a máte problémy se orientovat? Snad pomůžu zde.


Děkuji za vyjádřenou podporu komentujicím. ;)



-

úterý 31. prosince 2013

Dnešní sen...

...aneb Našla jsem, že jsem si v sedm ráno zapsala svůj sen. 



Ten statek, v kterém žiju, chlad a zoufalství. To navždy do čtverce uzavřené s dvorem, do L za dvorem a stodolou, zahradou. Tam najednou hledím ze střechu a na boku se tiskne k bílé zdi rozpadající se stodola. Tyčí se nad zahradou z kopce a nekonečně dolů na ulici. A ze stodoly vyčnívá rozpadlý pokoj obložený bílými deskami...
-Co je to?- Stojím pod domem na ulici. Nevydávám zvuku, je naprosté ticho.
-Tam jsme to opustili.-
Místnost našeho domu, v které jsem nikdy nebyla. Kuchyň. S velkou pecí. A já se dívám do rozpadajících oken a bílých stěn trčícíst z trámů té monstrózní stodoly. -Proč jste to nezbořili? Proč jste to opustili?-
-Nikdo to nebylo stabilní.- Hýbe se to ve větru a všímám si žebříku, které tam vede, jako by sahal až ke hvězdám. Bála bych se tam vylézt. Spadla bych. Nebudu riskovat. -Tata to postavil z prken a na starosti schválení měl starosta... schvaloval... pak se zvědělo, že rychle vzplanou a museli být za den, za tři, pryč.- Cítím nespravedlnost. Ta místnost měla patřit k domu. Být velkolepou a krásnou. A teď se rozpadá. Bylo lépe, když než jsem se narodila.
Odcházím.


Jsem na ulici pod lampou u potoka. Se mnou další tři upíři. Jsem Mana nebo Dada? A se mnou Armand a kdo ještě? Kamijo, Lestat, kdo?
Něco se stalo.
Beru do náručí Armanda a utíkám. Plavím se potokem, co nabyl neskutečné hloupky. Pod jedním mostem – tam se schováme! Ne, pod ten druhý! Jen pozor, ať nás děti hrající si na hříšti nespatří.
Kdy už příjdou ostatní upíři? Já nejsem typ, abych se o někoho staral. A teď mám v náručí bezbrané, mladé a líbezné upírče.
Poplavíme se ještě dál. -Psst, neutop se!- Až k poslednímu mostu.
Jenže na něm stojí Holanďané. Dívají se do vody a z mostu železného se stal kamený. A voda mizí, už tam nejsou hloubky. Najdu příkov, zabořím se do něj i s Armandem a říkám mu, že je to nejlepší místo... nevím, proč mu to říkám.
Tu si nás všimnou, protože paprsek se odrazil od mých vlasů.
Nezvládnu je. Utíkám.
A pozdě si uvědomuji, když skáču po střechách, že jsem tam zanechal těm lovcům Armanda. Měli přijít ostatní upíři! Já nejsem ten, kdo se o někoho stará.
Uteču lovcům upírů a čarodějnic, těm zpropadeným Holanďanům.
Domy rozestavěné jako nábytek v ložnici babiny nebo jsem skřítek, co po něm skáče? Chce se mi spát, rozednívá se. Snad Armand najde úkryt před sluncem. A nenechají ho lovci vzplanout na slunci.
Kam se já před zlatými paprsky schovám?
Když se schovám pod postel – najdou mne, až budou uklízet. Jsem znavený, ale nemám se kam uložit.



31.12.2013 Probuzení v 6.30.

Žádné komentáře:

Okomentovat