Pokud kanibalismus hadů vede k vzniku draků? Je pak lidský cestou k nadčlověku?
Potřebuji nové tělo. A novou duši.
Protože mne blog.cz donutil k činu, tak teď probíhá velké rozmýšlení se, jestli se tady nakonec zveřejní povídky z archivního blogu. A tedy se původní oprašování rychlostí blížící se k nule buď zrychlí a nebo úplně zastaví.

Jste tu poprvé a máte problémy se orientovat? Snad pomůžu zde.


Děkuji za vyjádřenou podporu komentujicím. ;)



-

středa 21. ledna 2015

2v1 vysoce čokoládový řez...

... aneb D si zase něco upekla.

Pečené jen tak pro radost. A že jsem si nic neupekla ani na Halloween, ani na Vánoce.





Bílý vysoce kokosový korpus
4 bílky
150 g kokosu
150 g cukru
60-80 g mouky
1 lžíce prášku do pečiva

Z bílků a cukru vyšleháme sníh, asi tak tuhý, jako kdybychom chtěli dělat pusinky. Ono vlastně - kdyby tam nebyla mouka a prášek, byly by to kokosové pusinky. (A kdyby se nám alespoň jednou podařily, byly by to i macarons T.T ) Poté do vyšlehaného sněhu zabalíme (rozuměj - jemně vmícháme, abychom nenarušili nadýchanost sněhu) mouku smíchanou s práškem a nakonec stejně opatrně zabalíme i kokos.

Co se týká množství mouky - dala jsem víc, a pak jsem si připadala jako natěrač, místo nalévač. xD Ale korpus nebyl špatný ani tak. Plech bych volila menší.

Peče se na asi 180° (já vlastně pořád nevím, co znamená ta čárka na naší troubě xD). Za 15 minut by měl být upečený.

Černý vysoce čokoládový korpus 
100 g másla
4 žloutky
150 g čokolády na vaření
1 lžíce instantní kávy
1 lžíce kypřícího prášku
1 lžíce cukru
100 g podmáslí
2 lžíce kakaa
100 g hladká mouka

Vlastně je to stále skoro ten samý recept na černý-čokoládový korpus.
Máslo, čokoládu, kakao a kávu vaříme v lázni, dokud se nerozpustí.
Mezitím vyšleháme žloutky s cukrem a podmáslím. Smícháme s čokoládovo-máslovou hmotou  a nakonec ještě chvíli šleháme s moukou a kypřícím práškem. Až nám vznikne hladké těsto.

Pečeme na 180°, asi 20 minut (dejte si pozor, vysoce-čokoládové korpusy matou nejprve nedopečeností, a pak maskují spálenost xD)

Vysoce čokoládová pěna
150 g bílé čokolády
250 g smetany na šlehání
250 g mascarpone
(smetana fix)
(250 g tvarohu)

Ve vodní lázni rozpustíme bílou čokoládu ve smetaně a necháme vychladnout. Už minule jsem měla problém s tím, že se mi ani vychladlá čoko-smetana nedařila vyšlehat, takže znovu jsem tam dala smetana fix... pak se již dařilo.
Zašleháme tam mascarpone. A protože se mi zdálo, že toho celkově bude málo, dala jsem do toho ještě obyčejný tvaroh - chuťově se mi nezdá, že by se jakkoliv prozradil nebo utlumil chuť a smetany mascarpone.

Výroba
Na bílý korpus naneseme téměř všechnu pěnu, přiklopíme černým korpusem a na okraje i na vršek natřeme zbytek pěny. Zdobila jsem dále na bocích kokosem a navrchu strouhanou čokoládou (mléčnou).



Komentář
Proč o něm tvrdím, že je 2v1? Bílý korpus společně s pěnou chutná jako Rafaelo. Černý s pěnou obvyklým způsobem jako černý s pěnou ;). Nicméně dohromady a s nastrouhanou čokoládou nahoře je také velmi dobrý. Takový jemný a snový...
Jen asi na někoho příliš čokoládový, příliš sladký... a já jsem z něho chytla migrénu, obvyklé, že mi dobrého nedopřejí.
Snad bych příště ubrala cukru v bílém korpusu a nahradila bílý za hnědý cukr - třeba by to pomohlo, abych pak několik dní nechodila celá rozbolavělá a nebylo mi špatně. Protože černý korpus z čokolády na vaření, holandského kakaa a kávy sladký téměř vůbec není, dokonce má takovou příjemně nahořklou chuť (možná i trochu nakyslou podmáslím - přesně tak mi chutná). A náplň je z bílé čokolády a smetany a mascarpone - od ní se jemná nasládlá chuť čeká.


3 komentáře:

  1. Huuuuh, tak dobře to zní~
    Chtěla bych teď úplně něco podobného čokoládového a nadýchaného jíst...
    Ještě, že už jdu spát a budu se trápit jen chvíli... pokud si na to po probuzení znova nevzpomenu... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musíš si k troubě a odměrce ještě koupit mixér.

      Vymazat
    2. Joo... ale mně to stejně nejde tak dobré jako tobě...

      Vymazat