Pokud kanibalismus hadů vede k vzniku draků? Je pak lidský cestou k nadčlověku?
Potřebuji nové tělo. A novou duši.
Protože mne blog.cz donutil k činu, tak teď probíhá velké rozmýšlení se, jestli se tady nakonec zveřejní povídky z archivního blogu. A tedy se původní oprašování rychlostí blížící se k nule buď zrychlí a nebo úplně zastaví.

Jste tu poprvé a máte problémy se orientovat? Snad pomůžu zde.


Děkuji za vyjádřenou podporu komentujicím. ;)



-

pondělí 10. června 2013

Rebarborový mřížkový koláč s tvarohem

 
(...)Rozhodl jsem se vést si denní záznamy svých myšlenek a činů, zachovat svědectví o mých pokrocích na poli poznání, aby snad jednou jiní ctižádostiví důstojníci mohli na těchto stránkách hledat poučení (...)
(Arnold J. Rimmer, Červený trpaslík)
¨
Asi tohle nejlépe vystihuje, proč jsem se rozhodla psát recepty xD Pečení je radost!

Předem: Co se týče mne a receptů, vždy mne spíše zajímají ingredience než postup - moc se postupy neřídím, proto asi nebudou ani stát za to v mém podání.

Rebarborový mřížkový koláč s tvarohem




Proč? Přišla za mnou mamka, že babina chce, abych upekla rebarborový mřížkový koláč - sesbírala jsem po internetu recepty, zkombinovala je... a světe div se, je to jedlé! 

Těsto:
300 g polohrubé mouky (použila jsem hladkou, nevím, zda to vadilo xD)
200 g másla
2 žloutky
80 g cukru krupice
1/4 kypřícího prášku
1/2 vanilkové cukru
(citrónová kůra)

Všechno to navážíme do misky, máslo nakrájíme a pak hněteme, dokud nemáme hezké těsto. Dáme ho do ledničky na půl hodiny, co se budeme starat o zbytek.
Těsto je po upečení hodně křehké a já bych řekla, že i suché - ale mřížkový koláč bývá. Dávala bych na něj vždy něco vlhčího, aby se tím trochu zvláčnělo.

Příprava rebarbory:
Rebarboru je docela těžké připravit, protože se musí loupat. A to opravdu loupat, stáhnout z kůže, protože mé první pokusy ji seškrabat byly docela zbytečné (celá jsem se postříkala kyselou šťávou a například oči to těžce nesly xD). Musí zbýt jen ta měkčí dužina.
Jakmile ji již máme staženou, nakrájíme ji na kostičky (nejlépe kolem jednoho centimetru do všech tří směrů ;) - v receptu, kde jsem to četla, bylo napsané na centimetr, ale krychle má tři strany, takže na 1x1x1 xD), dáme je do hrnce se slazenou vodou a vaříme kolem deseti minut. Poté zcedíme.

Tvarohová náplň:
250 g tvarohu
1 vejce
1,5 vanilkového cukru (zbytek ze dvou, co jsme si koupili na začátku)
200 ml smetany
2 lžíce vanilkového pudinku

Všechny ingredience smícháme dohromady a utřeme do hladka (tenhle recept je skvělý, že se nemusí nic šlehat!), klidně i primitivně polévkovou lžící xD Poté bych to na chvíli dala do lednice, ale nemusí být...

Tvoření:
Jakmile máme všechno připravené, vymažeme si máslem a vysypeme (polohrubout nebo hrubou) moukou plech. Když se to udělá poctivě, neexistuje, aby se koláč přilepil ;).
Rozdělíme si těsto na tři části, ze dvou vyválíme plát, který přeneseme na plech a vytvarujeme ho podle něj. Tu poslední část si odložíme na ozdobu.
Nejprve nandáme na těsto "do korýtka" (xD) zcezenou rebarboru, poté ji pokryjeme tvarohovou směsí - kterou hezky uhladíme nožem - a nakonec vytvoříme ze zbytku těsta mřížky z jednotlivých plátků. 

Pečeme na 180 stupňů asi 40 minut.


Komentář: 
Původně jsem chtěla rebarboru posypat skořicí a cukrem, nakonec jsem na to zapomněla, ale podle mého to nevadilo - sladké a chutné to bylo dost.
Koláč je jemně kyselý a těsto křehké.
Babička ovšem říkala, že tvarohová náplň přebíjí chuť rebarbory, takže možná pro milovníky přímo téhle zvláštní přísady bych volila jiný recept.

Pozn. foceno na web-kameru, fotky nekvalitní.

2 komentáře:

  1. Úplně vidím, jak je to dobré... a chci to jíst... :) SG

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, nechutnalo by ti to, když ti nechutná rebarbora. Ty jen chceš jíst. XD

      Vymazat