Pokud kanibalismus hadů vede k vzniku draků? Je pak lidský cestou k nadčlověku?
Potřebuji nové tělo. A novou duši.
Protože mne blog.cz donutil k činu, tak teď probíhá velké rozmýšlení se, jestli se tady nakonec zveřejní povídky z archivního blogu. A tedy se původní oprašování rychlostí blížící se k nule buď zrychlí a nebo úplně zastaví.

Jste tu poprvé a máte problémy se orientovat? Snad pomůžu zde.


Děkuji za vyjádřenou podporu komentujicím. ;)



-

čtvrtek 5. září 2013

Šťastná hadí hlava se dostala do cirkusu...

... aneb Nakonec přece jen můj narozeninový dort.

Trvalo to několik dní, než jsem se donutila upéct si dort - moje motivace se stejně nenaplnila, protože vypadá jinak, než bylo zamýšleno - a dalších několik, než se mi chtělo napsat recept.





Těsto (je to 1,5 dávky, aby to vyšlo na dvě patra):
300 g čokolády na vaření
300 g másla
1,5 lžíce instantní kávy v 180 ml vařící vody
40 g kakaa
255 g hladká mouka
1,5 lžičky prášku do pečiva
0,5 lžičky jedlé sody
500 g krupicového cukru
5 vajec (nejlépe domácích, protože z těch se peče lépe, i když my už taky kupujeme T.T)
1 špetka soli
110 ml podmáslí

Nejprve si do misky nalámeme čokoládu, nakrájíme máslo, zasypeme kakaem a zalejeme kávou, poté ji dáme do vodní lázně a necháme vše rozpustit.
Mezitím si oddělíme do dvou misek bílek od žloutků. Do bílků dáme špetku soli a vymixujeme tuhý sníh (ráda dělám sníh, on by tu ani nemusel ve skutečnosti být xD). K žloutkům přidáme cukr, poté nalejeme podmáslí a smixujeme to dohromady.
Jakmile máme rozpuštěnou čokoládovou směs z vodní lázně, po troškách ji zamixujeme do žloutků s cukrem a podmáslím. Do hmoty vmícháme - znovu za pomoci mixéru, když ho máme v ruce a špinavý xD - předem smíchanou mouku s práškem a sodou. Jakmile máme pečlivě promíchané už ručně opatrně vmícháme sníh, aby nám nespadl.
Pozn. To těsto je naprosto skvělé, ovšem není vhodné ho sníst všechno před upečením. ;) (Ty všechny nádoby, které je potřeba vylízat, ukojí chutě dostatečně :).)
Připravíme si formu - buď ji vysypeme nebo použijeme pečící papír. (U kulaté dortové jsem vysypala okraje a naspod dala papír, kastrólek jsem jen vyložila papírem.)
Dáme péct do trouby na 160 stupňů vyhřáté a pečeme tak hodinku a půl, dokud těsto se nepřestane lepit na špejli.
Pozn. Tahle hodně čokoládová těsta, jak jsou tmavá a mají specifickou strukturu se zdají dlouho nedopečená a nejde u nich podle povrchu příliš poznat, zda se náhodou už nepálí (pozor na to!). Nejlépe je do nich píchnout a zkusit ho, na vrchu bude křupavější, uvnitř hodně hutné a zdající se ještě mokré (nevysušené třeba jak piškotové).

Připravené ingredience

Pořádně vyšlehaný sníh nad hlavou

Vajíčko, cukr, podmáslí

Těsto~

Připravená forma



Náplň (znovu cca 1,5 dávky):
750 g tvarohu
2 vanilkové cukry
2 smetana na šlehání
2 smetana fix

Vyšleháme v jedné misce smetany se smetana fixovadlem, v druhé utřeme vanilkové cukry s tvarohem, poté smícháme opatrně dohromady (tahle náplň už tady byla, je jednoduchá, ale chutná, hlavně k čokoládovým těstům).

Smetana

Tvarohová náplň


Marcipánová hmota:
(1:1 poměr moučkového cukru a sušeného mléka)
180 g moučkového cukru
180 g sušeného mléka
3 lžičky oleje
voda
barvivo

Dělala jsem tři barvy - fialovou, zelenou a bílou, takže si ingredience rozdělte na třetiny.
Cukr nejprve promícháme se sušeným mlékem, poté přidáme olej a začneme přilévat vodu (v mém případě s barvivem, protože mám takové barvivo, co je nejlepší rozpustit napřed ve vodě) podle potřeby, dokud marcipán není tvárný. Když to přeženeme s vodou, dosypeme cukrem.
Pozn. S olejem bych byla opatrná, protože když je ho moc, těsto se nestane ucelené a rozpadá se.

(Karamel - vyráběl mi ho bratr - dělá ho z cukru, syrovátky a vody, ale já ho zkoušela jen jednou a nepodařil se mi, tak jeho výrobu popisovat nebudu, dort může být i bez něj.)

Postup výroby:
Korpusy rozřežeme na půlky, pak je naplníme - vrstva tvarohu, karamelu, tvarohu a vždy potom přiklopíme další částí korpusu. Potáhneme marcipánem - slepit se dá za pomoci vody, když popraská - a ozdobíme.








Komentář:
Stalo se několik věcí, co mne nepotěšilo v průběhu dělání:
- Zjistila jsem, že máme rozbitou dortovou formu, tak jsem si musela jít vypůjčit od babičky.
- Vršek velkého korpusu se mi trochu spálil (ale pak to snad nebylo poznat, ochutnavači mají v komentářích místo si stěžovat).
- Karamel jsem nechala málo zatuhnout, takže ho uvnitř dortu zůstalo pomálu a většina vytekla na okraj, i když po vychladnutí měl skvělou hustotu (je to karamelová hmota připomínající polské krowky, stačilo by, kdybych byla trpělivější).
- Marcipán byl naopak tuhší - takže se mi s ním špatně pokrýval korpus :( - a nepodařila se mi správně tmavá barva zelené - bála jsem se, aby barvivo nebylo cítit - tudíž jsem nemohla udělat gothic dort, který by se líbil Dadovi nebo aspoň jen Takmimu a lajknul by mi ho... m(T_T)m
Nicméně tenhle dort by chutnal skvěle, i kdyby ho dělal jednoruký...

Poznámka:
Hadí hlavu vytvořil bratr, protože se mu nedařily růžičky, klobouček se na ni dostal jen z recese stejně jako růžička. A tak vznikl cirkusový dort, co měl být původně "dárk en ívl".



2 komentáře:

  1. Mně se náhodou líbí tak, jak je... já mám ráda cirkusové motivy... :) A dobrý byl, to jo... nejlepší! Ani jsem nepoznala, jestli byl můj kousek někde připečený...

    OdpovědětVymazat